www.akhalcikhe.vet.ge
ახალციხის პროფესიული სწავლების ცენტრი


ვიდეო გალერეა


 

პროფესიული საგანმანათლებლო 

 

 პროგრამის შეფასების წესი

 

 

 

  საგანმანათლებლო პროგრამის განხორციელების შიდა და გარე  შეფასება

 

საქმიანობის განხორციელების ხარისხის უზრუნველყოფის მექანიზმია და მნიშვნელოვანია  სასწავლო პროცესის ხარისხის უზრუნველსაყოფად და გასაუმჯობესებლად.

 

 

 

მუხლი 1. საგანმანათლებლო პროგრამების განხორციელების შეფასების მექანიზმები

 

1. საგანმანათლებლო პროგრამების განხორციელების შეფასებისათვის კოლეჯში გამოიყენება შემდეგი მექანიზმები:

 

) კოლეჯის მიერ ყოველწლიური თვითშეფასების ანგარიშის მომზადება და სსიპ ”განათლების  ხარისხის განვითარების ეროვნულ ცენტრში” წარდგენა;

 

) კოლეჯში რეალიზებული  საგანმანათლებლო პროგრამების შეფასების ფორმისა და კრიტერიუმების შემუშავება და მათ შესაბამისად ყოველწლიურად შიდა შეფასების განხორციელება;

 

გ) პედაგოგების მიერ წარმართულ ლექციებსა და სამუშაო ჯგუფებში/პრაქტიკულ მეცადინეობებზე ურთიერთდასწრება;

 

) პროგრამაში ჩართული პირების, დაინტერესებული მხარეების (სტუდენტი, პედაგოგები, კურსდამთავრებული, დამსაქმებელი და სხვ.) კითხვარების შემუშავება და გამოკითხვის ორგანიზება ყოველწლიურად;

 

2. კოლეჯი ზრუნავს სწავლების თანამედროვე მეთოდების დანერგვაზე,

 

 სწავლობს უცხოურ პრაქტიკას და ხელს უწყობს მის დანერგვას კოლეჯში.

 

 

 

მუხლი 2. შიდა შეფასების (თვითშეფასების) მექანიზმები, ინდიკატორები და განხორციელების  წესები:

 

1. საგანმანათლებლო პროგრამის შიდა შეფასების მიზნით ხარისხის უზრუნველყოფის მენეჯერ შეიმუშავებს:

 

ა) საგანმანათლებლო პროგრამის შეფასების ფორმას სწავლების ყველა საფეხურისათვის;

 

ბ) საგანმანათლებლო პროგრამის გზამკვლევს შიდა შეფასების ექსპერტებისთვის;

 

გ) სილაბუსის შეფასების ფორმას და უზრუნველყოფს შიდა შემფასებლის მიერ მის შევსებას;

 

დ) შეიმუშავებს კითხვარების ფორმას.

 

 

 

მუხლი 3. გარე შეფასების მექანიზმები, ინდიკატორები და განხორციელების წესები:

 

1. კოლეჯის სტატუსის ახალი ვადით მოპოვების მიზნით 5 წელიწადში ერთხელ საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით სსიპ - განათლების ხარსიხის განვითარების ეროვნულ ცენტრს წარუდგენს განაცხადს, ავსებს პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებლის თვითშეფასების კითხვარს და კანონმდებლობით დადგენილი პროცედურების გავლის შემდგომ შესაბამისობის დადგენის მიზნით იწვევს სსიპ - განათლების ხარსიხის განვითარების

 

ეროვნული ცენტრის ავტორიზაციის ექსპერტებს;

 

 

 

2.  კოლეჯი ყოველწლიურად სსიპ - განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნულ ცენტრში წარადგენს პროფესიული  საგანმანათლებლო დაწესებულების თვითშეფასების წლიურ ანგარიშს. 

 

3. კოლეჯის სტრატეგიული განვითარების გრძელვადიანი სამოქმედო გეგმისა და შრომის ბაზრის მოთხოვნების შესაბამისად, პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების თვითშეფასების წლიური ანგარიშის ფარგლებში კოლეჯი უფლებამოსილია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით

 

განაცხადოს ახალი საგანმანათლებლო პროგრამის/პროგრამების დამატების შესახებ და შესაბამისი პროცედურების გასავლელად მოიწვიოს სსიპ - განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნულ ცენტრის ექსპერტები;

 

 

 

მუხლი 4. პედაგოგის  შეფასება

 

1.     პედაგოგის ხარისხის შეფასება და განსაზღვრა ხორცილედება სწავლების კომპეტენციის დადგენით;

 

2. პედაგოგის  სწავლების კომპეტენციის დადგენისას გამოიყენება შემდეგი

 

კრიტერიუმები:

 

ა) სილაბუსის შემუშავება, სწავლების და შეფასების სწორი მეთოდების გამოყენება;

 

ბ) პროგრამების შემუშავებაში მონაწილეობის მიღება;

 

გ) ცოდნის გადაცემის უნარის შემოწმება;

 

დ)პროფესიული  სტუდენტის სამართლიანი შეფასება;

 

ე) დარგობრივი კომპეტენციების ცოდნა;

 

ვ) სასწავლო კურსის განხორციელების პროცესის მართვა;

 

ზ) კონსულტაციების გამართვა.

 

3. პედაგოგის  სწავლების კომპეტენციის შეფასებისას გამოიყენება შემდეგი

 

მეთოდები:

 

ა) პედაგოგის  თვითშეფასება;

 

ბ) პედაგოგის  მიერ წარმართულ ლექციებსა და სამუშაო ჯგუფში/პრაქტიკულ

 

მეცადინეობებზე ურთიერთდასწრება;

 

) პროფესიულისტუდენტების აკადემიური მოსწრების ანალიზი;

 

) სილაბუსის შემოწმება.

 

4. სტუდენტის მიერ პედაგოგის შეფასება პედაგოგის შეფასების მნიშვნელოვანი მეთოდია, რისთვისაც ხარისხის უზრუნველყოფის სამსახური შეიმუშავებს

 

პროფესიულ სტუდენტთა გამოკითხვის ანკეტა-კითხვარებს;

 

5. სტუდენტთა სისტემატური გამოკითხვის ორგანიზებისთვის ხარისხის მენეჯერს შემუშავებული აქვს კრიტერიუმები, რეგულაციები და პროცედურები; სტუდენტების გამოკითხვა ხორციელდება ყოველი სასწავლო წლის/სემესტრის ბოლოს; გამოკითხვა არის ანონიმური და აუცილებელია კონფედენციალობის დაცვა;

 

6. სტუდენტების გამოკითხვის შედეგად ხდება შედეგების რაოდენობრივი და თვისობრივი ანალიზი, მათი საჯაროდ გამოქვეყნება და რეკომენდაციების წარდგენა.

 

 

 

7. პედაგოგის თვითშეფასების ანგარიშის ანალიზის საფუძველზე ხარისხის

 

უზრუნველყოფის მენეჯერი წარადგენს რეკომენდაციებს ადმინისტრაციის წინაშე სასწავლო საქმიანობის შემდგომი სრულყოფის მიზნით.

 

 

 

მუხლი 5. პროფესიულ სტუდენტთა შეფასება

 

1. სასწავლო პროცესის შეფასების უმთავრეს ინდიკატორს წარმოადგენს სტუდენტთა აკადემიური მოსწრება;

 

2. სტუდენტთა აკადემიური მოსწრების ანალიზის შედეგად დგინდება:

 

ა) საგანმანათლებლო პროგრამის და ცალკეული საგნების სირთულის ხარისხი და დონე;

 

ბ) შეფასებისას გამოყენებული მეთოდების ადეკვატურობა;

 

) სტუდენტების მომზადების დონე.

 

3. აკადემიური მოსწრების შედეგების ანალიზის შემდეგ ხარისხის უზრუნველყოფის მენეჯერი შეიმუშავებს რეკომენდაციებს სასწავლო პროცესში არსებული ხარვეზების შემცირებისა და აღმოფხვრის მიზნით.

 

 

 

მუხლი 6. პროგრამის განვითარების პროცესში დაინტერესებული მხარეების მონაწილეობი  მექანიზმი

 

1. საგანმანათლებლო პროგრამების განვითარების პროცესში დაინტერესებული მხარეებია: დამსაქმებლები, პედაგოგები,  სტუდენტები და კურსდამთავრებულები;

 

2. აღნიშნული პირების ჩართულობა საგანმანათლებლო პროგრამის სრულყოფასა და განვითარებაში დასაბუთებულია სახელმწიფოს, შრომის ბაზრის, სტუდენტების, კურსდამთვარბეულების, საზოგადოებისა და დამსაქმებლების მოთხოვნებისა და საჭიროების კვლევის მეთოდით;

 

3. კვლევა ტარდება გამოკითხვის მეთოდით;

 

4. კვლევის შედეგების საფუძველზე შექმნილი საერთო სურათი პროგრამის ხელმძღვანელებს აძლევს შესაბამის მიმართულებებს  უკეთ დაგეგმონ სასწავლო პროცესი, გაითვალისწინონ საბაზრო მოთხოვნილებები და სტუდენტთა დამოკიდებულება აღნიშნული პროგრამის განვითარების მიმართულებით.

 

5. ხარისხსის უზრუნველყოფის მენეჯერი პერიოდულად ატარებს გამოკითხვებს

 

დაინტერესებულ მხარეებთან, რისთვისაც ადგენს სხვადასხვა სახის კითხვარებს;

 

6. გამოკითხვები ტარდება იმ ორგანიზაციებთან და პრაქტიკის ობიექტებთან, რომლებთანაც  კოლეჯს პროგრამების პრაქტიკული კომპონენტის განხორციელების მიზნით გაფორმებული აქვს ხელშეკრულებები (მემორანდუმები).

 

 

 

დანართი 1- საგანმანათლებლო პროგრამის შეფასების ფორმა;

 

დანართი 2.-სილაბუსის შეფასების ფორმა

 

 დანართი 3 - კურსდამთავრებილთა გამოკითხვა;

 

 დანართი 4. -დამსაქმებელთა გამოკითხვა;

 

დანართი 5. თანამშრომლების გამოკითხვა;

 

დანართი 6 .-სტუდენტთა გამოკითხვა;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დანართი 5

 

საგანმანათლებლო პროგრამის შეფასების ფორმა;

 

1.

 

საგანმანათლებლო პროგრამა

 

 

 

 

2.     წარმოდგენილი ინფორმაციის სისრულე

 

 

 

შევსებულია ყველა პუნქტი

 

არ არის შვსებული შემდეგი პუნქტები

 

ბოლომდე არ არის შევსებული შემდეგი პუნქტები

 

 

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

მიუთითეთ რომელი პუნქტების შესავსები

 

 

 

3.      მისანიჭებელი კვალიფიკაციის შესაბამისობა საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების  მინისტრის 2010 წლის 10 დეკემბრის 120/ნ-ე ბრძანებასთან /ეროვნული საკვალიფიკაციო ჩარჩოს დამტკიცების შესახებ/

 

 

 

შეესაბამება

 

არ შეესაბამება

 

 

 

 

4.      პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა

 

 

 

შეესაბამება

 

არ შეესაბამება

 

 

 

 

5.      გაწერილია თუ არა პროგრამის შედეგები ეროვნული საკვალიფიკაციო ჩარჩოს და დარგობრივი  მახასიათებლის მიხედვით

 

 

 

შეესაბამება

 

არ შეესაბამება

 

 

 

 

6.     შესაბამისობა პროგრამის მიზანსა და სწავლის შედეგებს შორის

 

 

 

სრული შესაბამისობა

 

სრული შეუსაბამობა

 

ბოლომდე არ შეესაბამება

 

 

 

 

7.     კრედიტები

 

 

 

პროგრამაში სწორად არის განაწილებული

 

პროგრამაში სწორად არ არის განაწილებული

 

სასწავლო კურსებს სწორად აქვთ მითითებული

 

სასწავლო კურსებს სწორად არ აქვთ მითითებული

 

 

 

 

8.     დასახელებული სახელმძღვანელოები

 

 

 

ხელმისაწვდომია

 

არ არის ხელმისაწვდომი

 

მითითებულია თანამედროვე სახელმძღვანელოები

 

მითითებულია მოძველებული სახელმძღვანელოები

 

მითითებულია მხოლოდ კონსპექტი

 

 

 

 

9.     სასწავლო პრაქტიკის ბაზა

 

 

 

პარტნიორი დაწესებულების ბაზა უზრუნველყოფს  პრაქტიკას

 

პარტნიორი დაწესებულების ბაზა ვერ უზრუნველყოფს  პრაქტიკას

 

წარმოდგენილია შეთანხმება პარტნიორ დაწესებულებასთან

 

არ არის წარმოდგენილი შეთანხმება პარტნიორ

დაწესებულებასთან

 

ხორციელდება კოლეჯის ბაზაზე

 

 

 

 

10.  მატერიალური ბაზა (ინფრასტრუქტურა)

 

უზრუნველყოფს პროგრამის განხორციელებას

 

ვერ უზრუნველყოფს პროგრამის ჩატარებას

 

 

 

 

11.  სწავლის გაგრძელების საშუალება

 

მითითებულია სწორად

 

სწორად მითითებული არ არის

 

საერთოდ არ არის მითითებული

 

 

 

 

12.  დასაქმების სფეროები

 

მითითებულია სწორად

 

სწორად მითითებული არ არის

 

საერთოდ არ არის მითითებული

 

 

 

 

 

 

13.  შემაჯამებელი კომენტარები/რეკომენდაციები (გთხოვთ, კიდევ ერთხელ მიუთითოთ ყველა შენიშვნა, კომენტარი თუ რეკომენდაცია)________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

დანართი 6.

 

სილაბუსების შემოწმების ფორმა

 

 

 

სასწავლო კურსი

 

პროგრამის დასახელება

 

პედგოგი

 

თარიღი

 

 

 

 

1.     სილაბუსში წარმოდგენილი ინფორმაციის სისრულე

 

 

 

შევსებულია ყველა პუნქტი

 

არ არის შევსებული შემდეგი პუნქტ(ებ)ი

 

ბოლომდე არ არის შევსებული შემდეგი პუნქტ(ებ)ი

 

 

2.     შესაბამობა კურსის მიზნებსა და სწავლის შედეგებს შორის

 

 

 

სრული შესაბამობა

 

სრული შეუსაბამობა

 

ბოლომდე არ შეესაბამება კურსის მიზნებს

 

 

 

 

3.     შესაბამობა სწავლის შედეგებსა და შეფასების მეთოდებს შორის

 

სრული შესაბამობა

 

სრული შეუსაბამობა

 

ბოლომდე არ შეესაბამება კურსის მიზნებს

 

 

 

 

4.     შეფასების შესაბამობა დადგენილ წესთან (მინ. სამი კომპონენტი, მაგ. 40% დასკვნითი გამოცდა და ა.შ.)

 

სრული შესაბამობა დადგენილ წესთან

 

შეუსაბამობა

 

 

 

 

5.     სასწავლო კურსის ფორმატი

 

ფორმატი შეესაბამება კურსის მიზნებს

 

ფორმატი არ შეესაბამება კურსის მიზნებს

 

 

 

 

6.     სასწავლო კურსის წინაპირობები

 

წინაპირობები შეესაბამება კურსის მიზნებს

 

წინაპირობები არ შეესაბამება კურსის მიზნებს

 

არ ითვალისწინებს წინაპირობას

 

 

 

 

7.     საკრედიტო სისტემის სწორი გამოყენება

 

კრედიტები ადეკვატურად ასახავს სტუდენტის დატვირთვას

 

კრედიტები არ შეესაბამება სტუდენტის დატვირთვას

 

თანაფარდობა საკონტაქტო და დამოუკიდებელ მუშაობას შორის

ოპტიმალურია

 

 

8.     სასწავლო კურსის შინაარსი

 

შეესაბამება კურსის მიზნებს და სწავლის შედეგს

 

არ შეესაბამება კურსის მიზნებს და სწავლის შედეგს

 

 

 

 

9.     ლიტერატურა

 

შეესაბამება კურსის მიზნებს

 

არ შეესაბამება კურსის მიზნებს